Minuni și mărturii Cântări

marți, 30 iulie 2013

Doamne, slavă Ţie!




Când văd cerul plin de stele, licărind în toiul serii,
Când văd luna că răsare din cămările tăcerii,
Când văd razele de soare cum se-alintă pe câmpie,
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!




Când mă cheamă codrul vara  cu-al său susur de izvoare,
Când văd pomii primăvara îmbrăcaţi de sărbătoare, 
Când văd fulgii de zăpadă zbenguindu-se pe glie,
Simt aşa o bucurie ...şi zic: Doamne, slavă Ţie!


Când vorbesc cu liliacul sau cu crinul de pe drum,
Când regina nopţii, seara, mă îmbată de parfum,
Când mă-nvăluie mireasma se salcâm, de tei, de vie,
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!




Când ascult privighetoarea în al serii freamăt blând,
Ce-şi înalţă-n priveghere, către ceruri al său cânt,
Când aud, venind din boltă, mândru glas de ciocârlie,
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!


Când văd pruncii că se joacă fără griji şi fără teamă
Şi nu-i nimeni între dânşii fără tată, fără mamă,
Când aud că nevoiaşii au scăpat de sărăcie,
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!





Când de oameni, fără vină, sunt adesea crunt lovit, 
Mă gândesc degrab la Domnul, care-a fost şi răstignit
Şi, atunci, o sfântă pace dăruindu-mi Domnul mie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!


Când simt harul că se-ndură, şi coboară peste noi, 
Şi-şi revarsă peste lume al harismelor şuvoi,
Când, mirat, privesc la pana care scrie-o poezie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!




Când privesc colindătorii înfruntând de zor nămeţii, 
Când privesc cu drag copiii, savurând grandoarea vieţii,
Când mă prind în taină zorii, cugetând la veşnicie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!


Când aud că-n miez de noapte mai sunt oameni ce se roagă,
După ce-au trudit prin lanuri ori prin fabrici ziua-ntreagă,
Când văd candela aprinsă în mireasmă de tămâie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!




Când mă întâlnesc cu fraţii şi îmi dau îmbrăţişare, 
Când aud că este pace între oameni şi popoare,
Când aud că sunt familii unde este armonie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!


Când văd pruncii că se-nchină şi vorbesc cu Dumnezeu, 
Când văd tineri care cântă la biserică mereu
Şi aduc Treimii Sfinte într-un glas doxologie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!







Când Iisus Mântuitorul la Biserică ne cheamă 
Să luăm preascumpul sânge şi preasfântul trup, cu teamă,
Când primesc  de la părinte Sfânta Euharistie, 
Simt aşa o bucurie...şi zic: Doamne, slavă Ţie!




Când rostesc: Iisuse, Doamne, miluieşte-mă pe mine, 
Şi ajută-i pe aceia ce Te laudă pe Tine,
Când m-aşez la rugăciune sau la Sfânta Liturghie, 
Când zic: Doamne, slavă Ţie, simt aşa o bucurie!!



Un comentariu :

  1. Poezia este scrisă ce un om extraordinar, cu mare credinţă în Dumnezeu. Numele său este Radu Iftinoiu!
    Absolut minunată!

    RăspundețiȘtergere

Viata Sf Nectarie Acasă